فهرست بستن

بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی

بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی، بوم جاذب، بوم جاذب آلودگی شیمیایی

بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی

دانلود کامل مقاله

عکس های مرتبط

چکیده مقاله تشک های جاذب :

بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی

برای جذب انواع مختلف مواد شیمیایی، نفتی و موارد عمومی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

بوم جاذب موثرترین راهکار برای جمع آوری نشتی  مواد شیمیایی ، نفتی و روغنی است. بوم جاذب در سایز ها و وزن های مختلف  و از مواد مختلفی تهیه می شود.

مواد مصرفی در بوم جاذب نفتی، عمومی و شیمیایی، عملیات جذب  سریع و ظرفیت جذب و نگهداری زیاد از ویژگی های بوم جاذب است.

بوم جاذب نفتی راهکاری عالی و منحصربفرد برای جدب نشت  لکه های کوچک و متوسط  نفت و مواد شیمیایی ​​از رودخانه ، دریا، حوضچه ها ، بنادرصنعتی، رودخانه ها یا حفاظت از خطوط ساحلی در کشورهای محصور به دریا و اقیانوس ها است.

بوم جاذب نفتی به سرعت راه اندازی و به یکدیگر متصل می شود و در اندازه های مختلف و برای کاربردهای مختلف دریایی و صنعتی تهیه می شود.

بوم جاذب نفتی دارای  گیره هایی فلزی محکم و مقاوم  برای تشکیل زنجیره ای با طول های مختلف است. در انتها ی هر بوم ، گیره های فلزی باعث اتصال چند بوم به هم شده و زنجیره  یکنواخت و مقاومی  را برای جذب انواع آلودگی نفت یا شیمیایی فراهم می کند. بوم جاذب نفتی را می توان به طور نامحدود به هم متصل کرده و مانع عبور نفت  از ناحیه آلودگی میشود.

بوم جاذب نفتی برای جذب انواع  مایعات بر پایه نفت و آب جدا شده از آن طراحی  می شود. کاربرد بوم جاذب نفتی در مواردی مانند  نشتی های جزئی و کلی در آب، نشت نفت و در مکان های صنعتی مورد سفارش قرار می گیرد. در خطوط صنعتی نفتی و پتروشیمی، کارخانه‌های کشتی‌سازی، عرشه کشتی‌ها و قایق‌ها، کارخانه‌ها، واحد های صنعتی، اسکله‌های بارگیری، فروشگاه‌های ماشین‌آلات و تعمیر و نگهداری، ادارات آتش‌نشانی، یا هر جایی که نشت مواد روعنی و نفتی، مواد شیمیایی یا نفت رخ دهد مورد استفاده می باشد.استفاده و بازیابی از بوم جاذب نفتی بسیارراحت است. برای نفت سبک و سنگین در دو رنگ آبی و سفید تولید می شود.

بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی

بهترین جاذب برای پاکسازی نفت، هیدروکربن ها، حلال ها و سیالات مبتنی بر آب تهیه شده است. در زیر ماشین آلات، محوطه لوله ها یا اتصالاتی که دارای نشتی هستند، برای پروژه های تعمیر و نگهداری کلی درصنایع  انواع این جاذب ها کاربرد دارند اولین انتخاب  برای کنترل نشتی محوطه های صنعتی هستند.رنگ خاکستری بوم جاذب علاوه بر اینکه روی نشتی و لکه را می پوشاند باعث می شود تا زمانی که بوم  کامل از مواد اشباع شده است، از برداشتن آن خودداری بعمل آید.

بوم جاذب شیمیایی براساس  مواد جاذب صنعتی پلی پروپیلن Meltblown ساخته شده است. بوم جاذب شیمیایی در شکل و سایز مختلفی موجود است، دارای وزن سبک  و اصطلاحا به آن بدون گرد و غبار می گویند. بوم جاذب شیمیایی دارای ظرفیت جذب بسیار بالایی هستندکه مقدار مواد آلوده کننده را به حداقل می رساند. بوم جاذب شیمیایی برای جذب طیف وسیعی از مایعات از جمله انواع اسیدهای ،مواد بازها، خنک کننده های صنعتی، مایعات بر پایه مشتقات نفتی، مواد شیمیایی غیر تهاجمی و محلول های پایه آبی مناسب است.

نشت نفت در دریا از کشتی ها حین انتقال ، درچاهها نفتی،تاسیسات صنعتی و  ..خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد میکند. نتایج تحقیقات نشان میدهد   آلودگی نفتی دریاها بیان میکند که مواد نفتی تا حدی به صورت محلول در می آیند و ترکیبات خیلی سنگین آن به صورت  توده های  نفتی به ساحل انتقال پیدا می کندو  یادر کف دریا ته نشین می گردد و سایر ترکیبات به صورت ذرات معلق در آب دریا مخلوط می شوند و باعث آلودگی محیط زیست میشوند.  مواد نفتی از مکانهای مختلفی وارد دریا می شوند و شایعترین منابع آلودگی مربوط به سکوهای نفتی می باشد.

آلودگی نفتی در دریا ها در جوامع گیاهی و جانوری و اکوسیستم دریا ها اثرات کاملا مخربی را می گذارد و در این میان بیشترین آسیب به موجودات دریاهای آلوده به نفت وارد آمده که بر اقتصاد و صنایع دریایی آسیب می رساند .عوامل متعددی در میزان خسارات ناشی از نفت میتوان نام برد، از جمله آنها مقدار مواد نفتی، نوع نفت و شرایط آب و هوایی ، کدورت و فصل می باشد.

امروزه نگهداری از اکوسیستم های آبی کشورمان و سلامت ماهیان در دریاها و صنایع غذایی مرتبط ما را برآن میدارد تا در کمتر کردن آلودگی دریاها خصوصا آلودگی نفتی تلاش زیادی بعمل آوریم . 

براین اساس شرکت پایشو محصولات بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی و دیگر محصولات جاذب نفتی و روغنی بسیار کاربردی می باشند.

بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی، بوم جاذب، بوم جاذب آلودگی شیمیایی
بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی، بوم جاذب، بوم جاذب آلودگی شیمیایی
بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی، بوم جاذب، بوم جاذب آلودگی شیمیایی
بوم های جاذب آلودگی نفتی و روغنی، بوم جاذب، بوم جاذب آلودگی شیمیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ArabicEnglishPersian